Na rynku gastronomicznym tak wiele się zmieniło, że można na ten temat napisać książkę. Oblegane do tej pory wnętrza kafejek, barów szybkiej obsługi oraz tradycyjnych restauracji stały się puste. Właściciele biznesów w większości chcieli utrzymać swoich pracowników, a w szczególności kucharzy – to zrozumiałe, dlatego większość zdecydowała się uruchomić zamówienia z dowozem, które na przestrzeni lockdownu zyskały dużą popularność.
Tradycyjnie odwiedzając restaurację odbieraliśmy wizerunek restauracji poprzez jej wystrój, klimat, oświetlenie, zapach czy menu, które trzymaliśmy w ręku. Te czasy powoli odchodzą w zapomnienie. Część klientów przyzwyczaiła się do składania zamówienia z dowozem do domu. Występujące zjawisko wychodzenia w miasto przerodziło się w domowe imprezy wraz z przyjaciółmi. Spotkania organizowane w zaciszu domowym sprawiają, że coraz rzadziej spotykamy się na zewnątrz. Imprezując z przyjaciółmi na domówkach wolimy zamówić jedzenie do domu, co powoduje, że wizerunek restauracji oceniamy już w nieco inny sposób.
W momencie dostawy nieważne jaki wystrój
ma Twoja restauracja tylko ważne jak spójny jest wizerunek Twojego pracownika.
Dowóz do klienta buduje wizerunek
Główną formą kontaktu z klientami szczególnie w czasie lockdownu stał się odbiór osobisty. Na przykładzie pizzerii wygląda to mniej więcej tak: przyjeżdża firmowe auto, dostawca puka do drzwi, dostarcza jedzenie – kontakt z klientem – 5 minut. Dlatego dostawca to jedyna osoba, która prezentuje wizerunek restauracji. Ubiór, torba, jego postawa oraz sposób komunikacji to małe szczegóły na które klienci zwracają dużą uwagę – to proste co bardziej cieszy oko zostaje w pamięci na dłużej.
Nacisk na Social media
Social media stały się ważne, docierają do większej liczby osób. Tym bardziej warto publikować zdjęcia naszych pracowników obrandowanych naszą grafiką.
Produkty wspierające wizerunek restauracji w czasie pandemii